Ahad, 19 Julai 2009

Fire from the sun can burn heart of love...


Kadang-kadang manusia ni terlupa dia adalah makhluk yang kerdil...Lupe ada makhluk alam yang besar dari mereka.Lupe mengubah revolusi diri,sedangkan ciptaan Allah yang lain,contohnya matahari juga ada perubahan dalam kehidupan sendiri.Kita hanya pelakon dipentas dunia sahaja! Cinta itu hadir bukan dijemput,tapi ketentuan.Orang yang bercinta perlu ada karisma mendalam yang mengerti apa itu hari esok,dan mengapa hari ini ada untuk mereka.Kenali diri agar erti bersyukur sentiasa ada tiap saat nyawa dilanjutkan.


1. CINTA

Hiduplah dengan cinta. Mencintai hidup, mencintai sesama dan seluruh alam semesta akan membuat kita terasa lebih hangat dan indah luar biasa.


2. RESPECT

Memberi dan menerima, sudah menjadi hal yang semestinya kita lakukan dalam kehidupan. Salah satunya memberikan rasa hormat kita pada orang lain. Membuat orang senang itu menyenangkan, let’s get do it.


3. BERSYUKUR

Tak ada yang lebih indah daripada kata hidup. Berterima kasihlah bahawa Tuhan telah memberikan hidup pada kita. Mari jadikan hidup penuh syukur.


4. BAHAGIA

Kata orang, bahagia itu relatif, tapi punya tanda minimal, yakni senyum. Orang yang berbahagia selalu menunjukkan senyumnya yang paling manis. Bukankah senyum pada saudara adalah ibadah.


5. FORGIVENEES

Banyak orang stress gara-gara tak bisa memaafkan dirinya sendiri dan orang lain. Hidupnya penuh dengan kemarahan, yang akhirnya membuat ia tertekan. Padahal jadi seorang pemaaf lebih menyenangkan.


6. BERBAGI

Salah satu cara membuat hidup itu tidak sepi adalah dengan berbagi. Berbagi apa saja, curahan hati sesama teman, berbagi kasih sayang dengan anak yatim atau yang lainnya.


7. KEJUJURAN

Hidup tanpa kejujuran seperti nelayan yang selalu menambal jala sebelum terjun ke laut. Jujur mampu membuat hidup kita lebih ringan, tak ada beban untuk menutupi kebohongan yang kita lakukan.


8. KETULUSAN

Jika kejujuran membuat hidup kita lebih ringan, ketulusan membuat hidup kita lebih mantap.


9. KEPEKAAN

Suatu keajaiban yang diberikan Tuhan pada kita adalah hati. Dengan hati, kita bisa merasakan sedih dan senang, bisa memilih kebenaran. Tinggal kita menjaga hati yang tetap peka.Hatimu hatiku yang satu itu anugerah illahi.


10. KEDAMAIAN

Kedamaian adalah anugerah yang sangat mahal,tak dapat dijual beli dan tak dapat diwarisi.


Sukarnya hidup di dunia ini andai tiada pemandangan yang indah.Mengikut kajian,minda kita hanya dapat mengagak namun tidak mampu memastikan ketepatan sesuatu perkara itu.Ini kerana kita tak mampu menjadikan impian sebagai realiti jikalau kurang berdoa kepada yang Hak,iaitu Allah SWT.Renungkanlah wahai saudara...

Tiada ulasan:

Pehentian Sementara...

Asslamualaikum dan salam sejahtera... Melayari kehidupan musafir dunia, Tidak semudah yang difikirkan, Dan tidak sesusah seperti yang dis...