Isnin, 10 Jun 2013

Doa Seorang Pegawai Bomba (Versi Melayu)

Assalamualaikum wbt...
Terjemahan dan gubahan daripada versi "The Fireman's Prayer"...

Apabila aku dipanggil untuk bertugas,
Apabila api mula menjadi marah,
Ya Tuhanku!
Berikan aku kekuatan untuk menyelamatkan kehidupan itu,
Tidak mengira apa usia yang ada disitu.

Bantulah aku untuk menyelamatkan seorang anak kecil,
Sebelum ia terlalu lewat,
Atau mereka yang tua disitu,
Dari ditimpa musibbah yang tak diingini.

Jadikan aku lebih berjaga-jaga,
Untuk mendengar jeritan yang paling lemah,
Jadikan aku bertindak dengan cepat dan cekap,
Untuk keluar menyelamatkan nyawa dari api.

Dengan rahmatMu,
Berikan yang terbaik kepada aku,
Untuk menjaga masyarakatku,
Dan melindungi harta benda yang ada.

Sekiranya takdir Mu,
Aku perlu berkorban nyawa,
Aku mohon kepadaMu,
Lindungilah anak dan isteriku...

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

clicks here Constantly review your health insurance expectations for the following enrollment time period as being the wide open-sign up time nears.
Death can also covered by some policies up to a set age but you should check with your provider as not all include this cover.

FANTASI ITU REALITI

"Ada tidak menambah, Tiada tidak mengurang" Tapi, "Work to be seen, Work not to be seen" Terpenting, "K...