Rabu, 31 Ogos 2011

Merdeka Raya!!!!!



Salam Aidilfitri 1432H dan Selamat Hari Kemerdekaan ke-54 buat seluruh warga Malaysia yang tercinta...

Sempena lebaran dan kemerdekaan negara ini pasti jadual kehidupan rakyat Malaysia penuh dengan agenda tersendiri... Daripada kepimpinan negara hinggalah ke peringkat kanak-kanak, semuanya pasti tidak ketinggalan dalam meraikan dua acara ini...

Sedang kita berseronok, pasti ada yang bersedih...
Kerana itulah kelengkapan dalam kehidupan duniawi, tidak semuanya sempurna dan tidak semuanya kurang...

Dalam sambutan hari raya dan kemerdekaan ini, tentu ada yang sedang bertugas demi keselamatan negara. Di atas tugasan demi panji negara, iringi kesabaran dan mental yang kuat adalah satu kepastian.

Pelbagai kaum dalam negara kita hanya mempunyai satu bendera sahaja yang menjadi lambang kebanggaan. Walaupun beda agama dan kepercayaan namun sepakat dalam keharmonian dan tanggungjawab bersama dalam mempertahankan negara kita dalam apa jua cabaran.

Namun dalam 'setandan kelapa pasti ada yang koming'...Ini adalah cabaran kita dalam wacana hari ini. Cabaran lainnya adalah masalah sosial dan ekonomi yang semakin meruncing untuk dihadapi sementara menanti hari penghabisan dunia.

Doakan demi kau dan aku sentiasa dalam redha dan perhatian Illahi... Semoga apa yang dihajati menjadi kenyataan dalam bergelar khalifah di atas dunia ini...

Allahuakbar, walillah ilham...

Tiada ulasan:

FANTASI ITU REALITI

"Ada tidak menambah, Tiada tidak mengurang" Tapi, "Work to be seen, Work not to be seen" Terpenting, "K...